طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت واکنش گرا چیست؟

هرچه زمان پیش می رود کسب و کار ها احساس نیاز بیشتری در مورد طراحی وب سایت واکنش گرا پیدا می کنند. با گسترش استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه و اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، برای وب‌سایت‌ها ضروری است که به طرز صحیح در تمام صفحه نمایش ها اجرا شوند. طراحی سایت ریسپانسیو این امکان را فراهم می کند تا کاربران دستگاه های مختلف به درستی بتوانند وب سایت را بازدید نمایند.

طراحی سایت ریسپانسیو چگونه عمل می کند؟

طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا یک تکنیک مفید است که صفحات وب را قادر می سازد تا به طور خودکار طرح، محتوا و سایر المان های خود را برای صفحه نمایش های مختلف که دارای اندازه و وضوح متفاوت هستند، مانند رایانه های رومیزی، تبلت ها و گوشی های هوشمند و… تطبیق داده و بهینه کنند. این نیاز به چندین وب سایت یا نسخه های مختلف یک وب سایت واحد را از بین می برد و در عین حال تجربه کاربری یکسانی را ارائه می دهد.

در هسته طراحی واکنش گرا، چیدمان های انعطاف پذیر نهفته است. این اصول طراحی به عناصر صفحه وب اجازه می دهد تا به صورت پویا اندازه و موقعیت خود را نسبت به صفحه نمایش تنظیم کنند. با استفاده از HTML ، CSS  و جاوا اسکریپت، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند layout هایی ایجاد کنند که به طور روان بزرگ یا کوچک شوند و این گونه خوانایی و قابلیت استفاده بهینه در دستگاه‌ها تامین می شود.

مزایای طراحی سایت واکنش گرا چیست؟

طراحی کردن وب سایت ها به صورت ریسپانسیو (responsive) دارای مزیت هایی است که شامل موارد زیر هستند:

ارتقای تجربه کاربری

طراحی ریسپانسیو با اولویت دادن به دسترسی، سهولت پیمایش و تعامل یکپارچه کاربر بر محوریت راحتی کاربر تأکید دارد. وب‌سایتی که در صفحه نمایش دستگاه کاربر به درستی نمایش داده می شود، تجربه مرور با کیفیتی را فراهم می‌کند و باعث افزایش رضایت کاربر می‌شود. با حذف نیاز به زوم یا اسکرول افقی، وب سایت های واکنش گرا نرخ تبدیل مشتری را بهبود می بخشند و باعث تعامل طولانی مدت کاربر با وب سایت می شوند.

مقرون به صرفه بودن و بهینه سازی منابع

طراحی ریسپانسیو نیاز به طراحی وب سایت های مجزا برای دستگاه های مختلف را از بین می برد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه طراحی می شود. به جای مدیریت چندین پایگاه کد، توسعه دهندگان وب می توانند بر حفظ و بهبود یک وب سایت واکنش گرا تمرکز کنند. این رویکرد به روز رسانی ها را ساده می کند و به کسب و کارها اجازه می دهد منابع را به طور مؤثرتری تخصیص دهند.

ارتقای رتبه وب سایت در موتور جستجوی گوگل

گوگل مطابق با الگوریتم Google’s Mobile-First Indexing ابتدا صفحات را برای موبایل ایندکس می کند، طراحی واکنشگرا برای استراتژی های موثر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار مهم شده است. وب سایت های واکنش گرا به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند، زیرا با وجود سایز های مختلف صفحه نمایش دستگاه، تجربه کاربری یکپارچه ای ارائه می دهند. گوگل طراحی واکنشگرا را تشخیص می دهد و به آن پاداش می دهد و آن را به عنوان یک عامل اساسی رتبه بندی می شناسد.

جمع بندی

طراحی وب سایت واکنش گرا طراحی سایت را مدرن کرده است و ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان از طریق دستگاه های مختلف به طور یکپارچه در اختیار کسب و کارها قرار داده است. با توجه به مزیت های این روش، طراحی واکنشگرا به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است.

برای دریافت خدمات طراحی سایت در مشهد می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید